Zwycięstwo w Konkursie Głównym „Wytyczanie drogi”, gdzie nagrod jest 100 000 USD, odniósł Ulaa Salim i jego film „Sons of Denmark”. Werdykt ten wydało jury, w skład którego wchodzili: Allan Starski (jako przewodniczący), Anna B.Sheppard, Roger Michell i Ellen Kuras. Natomiast w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych tryumfował „Słodki koniec dnia” w reżyserii Jacka Borcucha, który wcześniej zdobył już wiele laurów na zagranicznych festiwalach. O tym, że nagroda Kulczyk Foundation w wysokości 300 000 zł trafi w ręce twórców filmu z Krystyną Jandą w roli głównej, zadecydowało tradycyjnie międzynarodowe jury w składzie: Marcia Gay Harden, Jonathan Romney, Laura Rosenthal oraz Kim Jutani.
Przyznano także nagrody aktorskie, ufundowane przez tegorocznego sponsora tytularnego. Nagrodę Mastercard Rising Star w wysokości 10 000 zł dla najlepszego debiutu na dużym ekranie otrzymała Karolina Bruchnicka za występ w „Córce trenera”. W tym samym filmie wystąpił też Jacek Braciak, obwołany najlepszym aktorem tegorocznej edycji. Z kolei wśród aktorek bezkonkurencyjna okazała się Gabriela Muskała („Fuga”). Wyróżnienia zaś przyznano Jagodzie Szelc, reżyserce „Monumentu” oraz żeńskiemu trio z filmu „Zabawa, zabawa”: Marii Dębskiej, Dorocie Kolak i Agacie Kuleszy. Produkcja z udziałem trzech pań zdobyła też ogromne uznanie wśród widzów, czego dowodem przyznanie jej Nagrody Publiczności.
Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI przypadła w udziale „Monsters and Men” w reżyserii Reinaldo Marcusa Greena. Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) za Najlepszy Debiut Producencki ex aequo uznała dwa tytuły: „Diagnosis” (producentka Małgorzata Wabińska) oraz „Jeszcze dzień życia” (producent Jarosław Sawko). Młodzieżowe Jury „Skrytykuj.pl” postanowiło docenić „Wilkołaka” Adriana Panka.
Tegoroczną edycję konkursu Script Pro oraz Nagrodę Stowarzyszenia Filmowców Polskich w wysokości 15 000 zł wygrali Szymon Augustyniak i Jacek Lusiński, autorzy scenariusza pt. „Śubuk”. Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Autorów Zaiks (10 000 zł) trafiła w ręce Elżbiety Benkowskiej - za scenariusz „Orunia 4ever”.
Szczególnym wydarzeniem podczas tegorocznej edycji Off Camery był uroczysty pokaz „Ostatniej rodziny” Jana P. Matuszyńskiego, który stanowił okazję do świętowania 50-lecia pracy artystycznej Andrzeja Seweryna. W ramach pokazów specjalnych widzowie mogli też odświeżyć kultową dziś komedię romantyczną „Notting Hill” w reżyserii festiwalowego jurora, Rogera Michella, a także jedno z ostatnich dzieł Andrzeja Wajdy – „Tatarak”.
Jedną z najciekawszych inicjatyw towarzyszących tegorocznej edycji festiwalu był konkurs #63PL, współorganizowany już po raz trzeci przez Muzeum Powstania Warszawskiego oraz portal Onet. Biorący w nim udział młodzi filmowcy-amatorzy mieli za zadanie przedstawić dowolnego bohatera w trwającym zaledwie 63 sekundy filmie. Po raz drugi powstała również sekcja pod patronatem Anji Rubik i jej kampanii społecznej #sexedpl, w ramach której – oprócz pokazów filmowych – odbywały się liczne panele dyskusyjne.