Yonah Lewis i Calvin Thomas opowiadają skomplikowaną i moralnie ambiwalentną historię Katie (doskonała Kacey Rohl) z imponującą warsztatową sprawnością i świadomością przemian w najnowszym krajobrazie kulturowo-społecznym. Główna bohaterka jest pozornie przykładną studentką, rozpoznawalną w kampusie uczelni dzięki niestrudzonej i heroicznej walce z chorobą. Jej wygolona głowa już z daleka sygnalizuje wszak kogoś, kto od lat zmaga się z nowotworem. Zresztą Katie od dłuższego czasu prowadzi internetowe kampanie, które mają umożliwić jej sfinansowanie drogiego leczenia. Sęk w tym, że dziewczyna w rzeczywistości jest i zawsze była zupełnie zdrowa, a historyjka o ciężkiej chorobie zaczęła się jako niewinne tytułowe „białe kłamstwo”. Obecnie całkowicie zawładnęło ono jednak zarówno jej tożsamością, jak i każdą praktycznie sferą życia. W dodatku Katie chce trwać w nim za wszelką cenę… Reżyserzy nie oceniają swojej postaci, wręcz przeciwnie – mimo wszystko spoglądają na nią z empatią i zrozumieniem. Ukazując jej losy z wykorzystaniem chwytów z thrillera medycznego i filmów z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku o tożsamościowej grze i udawaniu kogoś, kim się nie jest, zwracają uwagę na etycznie dwuznaczną rolę mediów społecznościowych. I to nie jedynie w żmudnym procesie podtrzymania „białego kłamstwa”.
Yonah Lewis, Calvin Thomas
Yonah Lewis, Calvin Thomas
Christopher Lew
Lev Lewis
Kacey Rohl, Amber Anderson, Martin Donovan, Thomas Olajide, Connor Jessup
Kanada